SPONSORZY

Warhammer 40k

Data: 6-7 października 2018
Format: turniej par 2x1000pkt
Wpisowe: 100zł/para
Limit miejsc: 30 par
zapisy: przez formularz na www 

 


Zasady ogólne:
- gramy na 8ed z uwzględnieniem FAQów GW oraz klaryfikacji ETC
- Obowiązują beta rulsy
- do grania będą dopuszczone publikacje, które pojawią się do 28 września 2018 włącznie
- Traity i moce wybieramy
- obowiązują zasady "Matched play missions" (str. 215): Psychic focus, Strategic discipline i Tactical reserves
- nie obowiązuje zasada understrenght units
- karty Maelstrom z podręcznika
- zagramy na stołach 72x48 cali
- Table do 3 tury daje wynik 20:0. Table od 4 tury wzwyż pozwala parze, która została na stole dograć pozostałe tury, wraz z rzutami na 6 i 7. Wynik liczymy na podstawie małych punktów.
- wszystkie armie muszą być w całości pomalowanemasa
- zakaz proxy
- gramy parami
- armie w parze nie oddziałują na siebie, tj. nie dają sobie żadnych bonusów i nie są dla siebie "enemy model". Na potrzeby strzelania w charactery
a) armia gracza z pary nie zasłania wrogiego charactera
b) armia gracza z pary nie zasłania charactera drugiego gracza z pary
Gracze w parze mają oddzielną pulę CP. Traity/relikty zwracające CP działają tylko na gem wykorzystany przez danego gracza. Traity/relikty umożliwiające uzyskanie CP od przeciwnika mogą być wykorzystane przez obu graczy w tym samym momencie.
- Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do 0:20, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
- Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co pięć minut -5DP, gdy na zegarze pokaże się czas "-15:00" pary, które nie oddały wyników, automatycznie otrzymują wynik 0:0
- Na 20 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej rundy chyba, że gracze się na to zgodzą.
- Sędzia ma prawo wlepić karniaki za błędy w rozpisce nawet jeśli zostały one odkryte dopiero na turnieju. 

Budowa armii:
- Każdy z graczy w parze ma 1000 pkt na budowę armii. W związku z tym stosujemy ograniczenie max 2 takich samych datasheetów. (z wyłączniem troopsów)
- dopuszczane są tylko armie battle-forged. Para ma do wykorzystania 3 detachmenty. Detachmenty w parze nie mogą się powtarzać
- armie w parze nie mogą się powtarzać (Nie można zagrać SM/SM ale można SM/IG. SM to zakony z deksu. BA, DA, DW i SW traktowani będą oddzielnie. Proszę przyjąć, że armie z jednej książki nie zagrają razem)
- Tylko jedna rozpiska może zawierać jednostki ze slotu Lord of War
- HQ nie mogą się powtarzać, chyba, że wszyscy zostali wykorzystani (wszystkie demon prince liczone są jako jeden datasheet, pask też będzie liczony jako tank comander):)

 

Punktacja:
po rozegraniu bitwy podliczamy:
- punkty za znaczniki
- punkty za karty (d3 to zawsze 2VP)
- punkty za cele dodatkowe (Slay the warlord, First blood, Line breaker, cele z misji)

Wynik bitwy wyznaczamy z tabelki:
Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0

KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ

1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie pary rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut na wybór strony.
3. Wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna para która wybrała stronę).
5. Wybór bądź losowanie mocy (zaczyna para która wybrała stronę).
6. Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna para, która nie wybierała strony.
7. Rzut na rozpoczęcie. Para, która pierwsza skończyła się wystawiać dostaje +1 do wyniku.
8. Rzut na przejęcie inicjatywy.
9. Vanguard Moves.
10. Początek właściwej rozgrywki.
Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17 DP. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
Do rankingu wgląd będzie miał tylko sędzia główny. Zaglądanie do rankingu to 10 karniaków. 

Misja I:
Deployment: Spearhead Assault
Znaczniki: Znaczniki rozstawiamy po wybraniu stron (roll-off kto
pierwszy). Każda para musi wystawić jeden znacznik w swojej strefie, jeden w strefie wystawienia przeciwnika i jeden w strefie “neutralnej”. Znaczniki w swojej strefie wystawienia warte są 1VP, w strefie przeciwnika 3VP, na “neutralnym” gruncie 2VP
Tactical Objectives: Każda strona dobiera na początku swojej tury tyle kart ile kontroluje znaczników do maksymalnie 6 aktywnych kart.

Misja II :
Deployment: Frontline Assault
Znaczniki: 6 znaczników należy ustawić przed wybraniem stron, zgodnie z rulebookiem. Na koniec każdej tury, gracze scorują 1 VP za każdy kontrolowany znacznik.
Tactical Objectives: Na początku swojej tury każda ze stron odrzuca wszystkie posiadane wcześniej nie zrobione kary i dobiera trzy nowe.

Misja III:
Deployment: Vanguard Strike
Zasada Specjalna Misji: Poznańskie Koziołki
Na początku gry należy wybrać losowo teren znajdujący się przynajmniej w większości w strefie “neutralnej”. Teren ten reprezentuje Poznański Ratusz. Na koniec trzeciej rundy, wybija dwunasta i zaczyna się wydarzenie z koziołkami, które wszyscy chcą zobaczyć. Każda ze stron liczy procent swoich jednostek (nie modeli), które mogą poprowadzić linię widoczności do Ratusza. Strona, której większa część armii widzi ratusz, natychmiast zdobywa dodatkowe 3VP ( W przypadku remisu, liczymy ilość jednostek widzących ratusz, w przypadku braku rozstrzygnięcia nikt nie otrzymuje punktów).

Znaczniki: Należy rozmieścić po jednym znaczniku w środku każdej z ćwiartek stołu. Pozostałe znaczniki strony wystawiają zgodnie z normalnymi zasadami (roll-off kto pierwszy). Na koniec tury 3 oraz ostatniej, każda strona scoruje 1 VP za każdy kontrolowany znacznik 1-6.
Tactical Objectives: Na początku swojej tury, dana para generuje do trzech aktywnych kart.

Misja IV:
Deployment: Search & Destroy
Znaczniki: Gracze wystawiają znaczniki przed wybraniem strony, zgodnie z zasadami rulebooka. Na koniec gry, każda ze stron otrzymuje 2VP za każdy kontrolowany znacznik
Tactical Objectives: Na początku swojej tury, dana para generuje do trzech aktywnych kart.
Zasady Specjalne: Secret Objectives


Misja V:
Deployment: Hammer and Anvil
Znaczniki: 4 pierwsze znaczniki należy wystawić przed wybraniem strony, 2 ostatnie znaczniki (5-6) każda ze stron wystawia po wybraniu strony. Na koniec gry, znaczniki 5-6 są warte 5 VP.
Tactical Objectives: Każda ze stron dobiera na początku tury do limitu. Limit to aktualny numer rundy. Obowiązuje zasada Precious Cargo z podręcznika, obie strony mogą wykonywać aktywne misje “Secure Objective X” dowolnej strony, niezależnie od tego kto je wygenerował. Nie można odrzucać kart tego typu w inny sposób niż je wykonując.

Precious Cargo:
In this mission, both players can achieve any active Tactical Objective titled “Secure Objective X”, where X is a number between 1 and 6, regardless of which player generated it. In addition, these Tactical Objectives can only be discarded when achieved.
 


Ocena modelarska:
1p. - Spójny schemat w ramach detachmentów
1p. - Odróżnione unity
0-2p. - Ogólne wrażenie estetyczne (podlega ocenie sędziego)

W ogólnym wrażeniu estetycznym są zawarte konwersje, detale/cieniowanie i jakiekolwiek inne smaczki, ogólny wypas armii.

Sobota
9:00-9:30 zapisy
9:30 - 12: 30 I bitwa
12:45 - 15:45 II bitwa bitwa
15:45 - 16:30 obiad
16:45 - 19:45 druga bitwa

Niedziela
9:10 - 12:10 IV bitwa
12:25 - 15:25 V bitwa
15:40 rozdanie nagród
16:10 zakończenie i sprzątanie.

 

Rozpiski wysyłamy na maila wojnaswiatowpoz@gmail.com
Za wysłanie poprawnej rozpiski do 01.10.2018 15DP
W przypadku poprawienia błędów do 03.10.2018 7DPDP